ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ. Πριν ακόμη αναλάβει καθήκοντα, ο ειδικός εφέτης ανακριτής στη Λάρισα κάλεσε σε απολογία τρεις σιδηροδρομικούς, οι οποίοι με παραλείψεις συνετέλεσαν στην απίστευτη τραγωδία στα Τέμπη. Οι απολογίες και των τριών έχουν οριστεί για την προσεχή Παρασκευή, οπότε και αναμένεται να λάβουν προθεσμία για να τις προετοιμάσουν. Οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν βαρύτατες κατηγορίες για λάθη και παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, που υπήρξαν καθοριστικά για την τραγική εξέλιξη των γεγονότων.
Πρόκειται για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας, ο οποίος διώκεται ποινικά για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια. Επίσης αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν, τόσες όσοι και οι νεκροί της τραγωδίας και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες όσοι και οι τραυματίες. Εκτός από τον επιθεωρητή κυκλοφορίας, σε απολογία καλούνται και οι δύο ακόμη σταθμάρχες που είχαν την υποχρέωση να παραμείνουν στο πόστο τους στη Λάρισα έως τις 11 το βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα. Και οι δύο αντιμετωπίζουν τις ίδιες βαριές κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας, κατηγορίες που ήδη έχουν αποδοθεί και στον σταθμάρχη της Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είναι πλέον προφυλακισμένος.
Παράλληλα, κινούνται με γρήγορους ρυθμούς και οι έρευνες για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών σε ανώτερους υπαλλήλους του ΟΣΕ και κυρίως σε εκείνους που είχαν την ευθύνη να ελέγχουν τη λίστα με τις βάρδιες που συνέτασσε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, ώστε να τοποθετούνται σε κάθε πόστο οι κατάλληλοι και οι επαρκείς και σε ικανότητα και σε αριθμό, ανάλογα με τις ανάγκες της κίνησης, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν έγινε. Επίσης οι έρευνες κινούνται και στην αναζήτηση ευθυνών για την πιστοποίηση της ικανότητας του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος αποδείχθηκε εγκληματικά άπειρος και ακατάλληλος για τη συγκεκριμένη εξαιρετικά υπεύθυνη εργασία.
Από την άλλη πλευρά, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Οικονομικής Εισαγγελίας που εστιάζονται στις συμβάσεις για έργα στον ΟΣΕ που δεν υλοποιήθηκαν, αλλά και εκείνες της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, που ψάχνει για μίζες από εργολαβίες και έργα στον ΟΣΕ, με ρυθμούς που καθορίζονται από το εύρος των προσώπων που έχουν τεθεί στο επίκεντρο των ερευνών και από το βάθος χρόνου που εκτείνονται οι έρευνες αυτές, καθώς φθάνουν τη 15ετία.