Τυπικά διαβιβάζεται στη Βουλή με βάση το «αμελλητί» του νόμου περί ευθύνης υπουργών, δηλαδή χωρίς αξιολόγηση, η δικογραφία που αφορά τη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση και άλλα ζητήματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο. Σημειώνεται ότι η εν λόγω σύμβαση υπογράφηκε το 2014, ενώ ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η υλοποίησή της.
Για την εν λόγω σύμβαση, για την οποία έγινε πολλή συζήτηση με αφορμή το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας -που συγκροτείται από Ελληνες εισαγγελείς και λειτουργεί στην Αθήνα- διενεργούσε έρευνα από καιρό.
Αποφάσισε, όμως, να διαβιβάσει τυπικά την υπόθεση στη Βουλή λόγω αναφοράς σε στοιχεία στην εν λόγω δικογραφία για τους πρώην υπουργούς Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή, οι οποίοι είχαν διατελέσει αρμόδιοι υπουργοί και χειρίστηκαν και την υλοποίηση της συγκεκριμένης σύμβασης.
Η υπόθεση για τη σύμβαση 717 απασχόλησε το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας καιρό πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με αφορμή δημοσιεύματα στον Τύπο που μιλούσαν για κακοδιαχείριση, με δεδομένο ότι το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η σύμβαση είχε υπογραφεί το 2014 και μέχρι τώρα το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ κατά καιρούς έχουν δοθεί και παρατάσεις -επτά συνολικά- για την ολοκλήρωσή της.
Πάντως η έρευνα για τη σύμβαση, πλην των πολιτικών για τους οποίους αποστέλλεται η δικογραφία τυπικά στη Βουλή, συνεχίζεται για τυχόν εντοπισμό ευθυνών σε μη πολιτικά πρόσωπα.