Με τη λογική προσέγγιση ότι το «πάθημα πρέπει να γίνει μάθημα» και πως η τραγωδία του «Εξπρές Σάμινα» πρέπει να μας διδάξει ότι η αναζήτηση αιτίων και υπευθύνων εκ των υστέρων περιορισμένη σημασία μόνον έχει, η Εισαγγελία Αθηνών παρενέβη και διενεργεί ήδη εκτεταμένη και σε βάθος έρευνα για επικίνδυνες αεροπορικές πτήσεις. Εμπειρος εισαγγελικός λειτουργός «ξεσκονίζει» ήδη όλες τις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες και ψάχνει τα πάντα γύρω από το αξιόπλοο των αεροσκαφών και την ασφάλεια των πτήσεων.
Και ενώ τα πρώτα στοιχεία από τη μεγάλη εισαγγελική έρευνα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από δικαστικές πηγές, ανησυχητικά, η Εισαγγελία Αθηνών με πρωτοβουλία του προϊσταμένου της κ. Ι. Σακελάκου διενεργεί έρευνα και σε ένα ακόμη πεδίο που εγκυμονεί υπαρκτούς κινδύνους για τα εκατομμύρια των πολιτών του Λεκανοπεδίου. Εκείνο των καταστημάτων που θα μπορούσαν χωρίς υπερβολή να θεωρηθούν «βόμβες» στα θεμέλια της πόλης. Τα καταστήματα εμπορίας υγρών καυσίμων, τα καταστήματα χρωμάτων και οι εκατοντάδες βιοτεχνίες και μικρές ή μεγάλες βιομηχανίες που λειτουργούν ανάμεσά μας δίχως όρους ασφάλειας και πυρασφάλειας.
Η διπλή εισαγγελική παρέμβαση που εκδηλώθηκε μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» σηματοδοτεί τη σημασία που προσδίδουν οι εισαγγελικές αρχές στην πρόληψη και όχι στην καταστολή παρανόμων δραστηριοτήτων που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών.
Οι δύο έρευνες για την επικινδυνότητα των πτήσεων και τις επικίνδυνες χρήσεις εντός της πόλης, οι οποίες έχουν κοινωνικό αντίπτυπο και προκαλούν το εύλογο ενδιαφέρον όλων μας, έχουν σύμφωνα με πληροφορίες ήδη δρομολογηθεί.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα αεροπλάνα: Ο εισαγγελέας ο οποίος έχει αναλάβει να ελέγξει τις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες και να διαπιστώσει αν στις πτήσεις τους τηρούνται οι προδιαγραφές ασφάλειας ήδη έχει ξεκινήσει τον εξονυχιστικό έλεγχο δύο αεροπορικών εταιρειών.
Ο κ. Δ. Ζαχαρόπουλος (εισαγγελέας έμπειρος, είχε χρόνια υπηρετήσει ως υπεύθυνος στην Εισαγγελία Αγορανομίας), σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποκαλυπτικά στοιχεία που συνηγορούν υπέρ της άποψης ότι σε αεροσκάφη ιδιωτικών εταιρειών συμβαίνουν πολλά και παράνομα.
Προδιαγραφές δεν τηρούνται, η νομοθεσία παραβιάζεται, οι επιθεωρήσεις και οι επισκευές των αεροσκαφών δεν γίνονται πάντοτε σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα. Ακόμη και τα πληρώματα δεν διαθέτουν τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται!
Με δυο λόγια, τα πρώτα στοιχεία που έχει στα χέρια του ο εισαγγελέας είναι άκρως ανησυχητικά και προσφέρονται για εκτιμήσεις αεροσκαφών τα οποία δεν πληρούν με αυστηρότητα τις προδιαγραφές ούτε τους κανόνες της αξιοπλοΐας.
Η έρευνά του συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς, αφού η εντολή του προϊσταμένου του κ. Σακελάκου είναι σαφής και ρητή: Να ελεγχθούν τα πάντα. Να ελεγχθούν όλες οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες αλλά και τυχόν ευθύνες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και να επιβληθούν οι κυρώσεις που επιβάλλονται από τον Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου.
Τι ψάχνει, λοιπόν, ο κ. Ζαχαρόπουλος; Τα πάντα. Και ξεκινάει από τις άδειες. Αν είναι νόμιμες. Αν έχουν τηρηθεί αυστηρά οι διατάξεις για τη χορήγησή τους, αν τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για τις πτήσεις είναι αξιόπλοα, αν τηρούν τις προδιαγραφές, αν τα πληρώματα είναι τα κατάλληλα και αν η εκπαίδευσή τους είναι εκείνη που πρέπει. Και το κυριότερο, αν οι επιθεωρήσεις των αεροσκαφών πριν, κατά και μετά τις πτήσεις είναι αυτές που πρέπει και αν τα πληρώματα διαθέτουν τα τυπικά προσόντα. Εχουν δηλαδή τα κατάλληλα πτυχία ή μήπως απλώς έχουν προϋπηρεσία σε στρατιωτικά αεροπλάνα. Διότι και αυτό συμβαίνει! Πιλότοι (αυτό έχει καταγγελθεί στον εισαγγελέα) διαθέτουν μόνον προϋπηρεσία σε στρατιωτικά αεροπλάνα και όχι πτυχίο (όπως απαιτείται) της Πολιτικής Αεροπορίας!