Ενώ οι ανακρίσεις στη Λάρισα βρίσκονται σε εξέλιξη, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος απέστειλε χθες έγγραφη εντολή προς τη μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ, ζητώντας όλους τους φακέλους για θανατηφόρα σιδηροδρομικά ατυχήματα.
Οπως αναφέρεται στην έγγραφη εντολή, ο ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική Αρχή πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά ατυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα είχαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαιτίους.
Η αποστολή των φακέλων, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από τον κ. Ντογιάκο προκειμένου να ελεγχθεί αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν ήταν οι πραγματικές, ή μήπως, εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν, υπήρχαν και άλλοι, στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες οφείλουν τώρα να επαναξιολογηθούν.
Ηδη, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει ζητήσει και μελετάει τον φάκελο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το 2017.
Παράλληλα, κινείται με ταχύτατους ρυθμούς η στοχευμένη έρευνα της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος που διατάχθηκε από τον επικεφαλής της Αρχής, επίτιμο αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Χαράλαμπο Βουρλιώτη για μίζες από υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ από συμβάσεις και εργολαβίες στον οργανισμό.
Πηγές από την Αρχή ξεκαθάριζαν ότι η έρευνα δεν θα κινηθεί, παρά μόνον για εκείνα τα στελέχη που είχαν θέσεις ευθύνης και είχαν πάρε – δώσε για τις συμβάσεις και τις εργολαβίες.
Και αυτή η έρευνα κινείται στη λογική της 15ετίας, φτάνει δηλαδή πριν από το 2010, ενώ η έναρξή της ξεκινάει από το σήμερα και προς τα πίσω προκειμένου να ελεγχθούν οι πιο πρόσφατες διοικήσεις και για τα πιο πρόσφατα έργα.
Στην Αθήνα και στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ μεταφέρεται εντός των ημερών η έρευνα, που πέρασε, πλέον, στα χέρια εφέτη ανακριτή προκειμένου να διερευνηθούν σε βάθος ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων του οργανισμού. Οι έρευνες των δικαστικών αρχών στρέφονται ήδη από ημέρες, όπως έχει γράψει η «Κ», στην αναζήτηση ευθυνών σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ που είχαν την ευθύνη να εγκρίνουν τις λίστες με τις βάρδιες.
Δικαστικές πηγές δήλωναν στην «Κ» ότι η αναζήτηση ποινικών ευθυνών σε ανώτερα κλιμάκια του ΟΣΕ είναι θέμα χρόνου και προσδιορίζονται αμέσως μετά τις απολογίες των τριών νέων κατηγορουμένων, εκτός από τον σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά που είναι ήδη προφυλακισμένος.
Νέες διώξεις
Οι απολογίες του επιθεωρητή της κυκλοφορίας που έβαλε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας τον άπειρο σταθμάρχη, αλλά και των δύο σταθμαρχών που έφυγαν νωρίτερα από το σταθμαρχείο, ενώ όφειλαν να μείνουν μέχρι τις 11 το μοιραίο εκείνο βράδυ, έχουν ήδη δρομολογηθεί και αναμένεται να ανακοινωθούν από τον εφέτη ανακριτή Σωτήριο Μπακαΐμη τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Είναι βέβαιο, όπως αναφέρουν πληροφορίες από δικαστικές πηγές, ότι και οι τρεις κατηγορούμενοι, που αντιμετωπίζουν βαρύτατες κατηγορίες, θα ζητήσουν προθεσμία για να προετοιμάσουν τις απολογίες τους, ενώ, όπως δήλωνε ανώτερη εισαγγελική πηγή, το εύρος των ερευνών δεν μπορεί να προκαθοριστεί, καθώς, όπως σημείωνε με έμφαση, «ο ένας κατηγορούμενος φέρνει τον άλλον».
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα θα στραφεί και προς την κατεύθυνση της αναζήτησης ποινικών ευθυνών για εκείνους που πιστοποίησαν την επάρκεια του σταθμάρχη, ενώ από το τραγικό αποτέλεσμα φάνηκε ότι δεν τη διέθετε.
Επίσης, οι έρευνες θα στραφούν και προς τις ευθύνες του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του, προκειμένου να διαπιστωθεί αν μπορούσε να αντιδράσει στις εγκληματικές οδηγίες του σταθμάρχη της Λάρισας, κάτι που ενδεχομένως θα οδηγούσε στην αποφυγή της τραγωδίας.